MUST-WATCH: Short Thriller Film #LOLA is Scarier, More Creative Than #ShakeRattleRoll


Share



I just saw this short movie 'Lola' by Kevin Ang and Adi Bontuyan (DLSU's "Call Me Maybe") and guess what it's better than most of the films of 'Shake, Rattle and Roll' franchise.

Nakakatawang isipin na ang isang short movie, which was one of the official entries for 2014 Cinemalaya Independent Film Festival, na konti lang ang budget ay mas nakakatot pa kaysa sa big-budgeted mainstream horror films gaya ng SRR. Iilan lang din ang tao na bahagi ng creative team nito di gaya sa creative ng mainstream films pero mas creative ang pagkalikha mula sa pagkasulat ng istorya hanggang sa pagka-direhe. Henyo itong si Kevin Ang kaya di ako magtataka kung bakita siya ang tinanghal na Best Director sa 2014 Cinemalaya Independent Film Festival.
This kind of movie na hindi basura ang dapat pianapanood natin kaya naman after ko itong mapanood ay sabai ko sa sarili ko na kailangan ko ito ma-blog! Kung natakot ako, tiyak matatakot ka rin

It's Christmas time, and a grandmother spends a quiet afternoon tending to the family chores. But the arrival of an unexpected visitor brings with her some deadly consequences.


The film also won Best Screenplay Award, Audience Choice Award for Short Film Category. Additionally, it was an official entry to the 2014 Palm Springs International Short Category and 2014 Chicago International Film Festival. One word: DESERVING.



Follow me on Twitter @byxspeaks. Like my Facebook Fan Page

For events and ads, just contact me at thisisbyx.speaks@gmail.com. Thanks for loving my blog! xX

0 Comments

Leave a comment

Related Posts with Thumbnails


LATEST COMMENTS